Dzięki dynamicznemu rozwojowi nowoczesnych technologii internetowych przedsiębiorcy zyskują tak szerokie możliwości reklamy swoich towarów i usług, jak nie miało to miejsca nigdy dotąd. Jednocześnie, osiągnięcie sukcesu w tym zakresie wymaga podejmowania odpowiednich działań. Do takich należy między innymi profesjonalne Seodot – pozycjonowanie stron internetowych. Na czym polega pozycjonowanie i dlaczego jest potrzebne? Odpowiedź na pytanie znajdziesz poniżej.
Pozycjonowanie stron — na czym polega?
Założyłeś stronę internetową swojego przedsiębiorstwa? To bardzo dobrze! W takiej sytuacji pozostaje jeszcze tylko… wyróżnienie się spośród setek lub nawet tysięcy konkurencyjnych stron, w tym także witryn prowadzonych przez marki uznane na rynku. Zatem, konieczne jest sprawienie, by dana strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
To, na jakiej pozycji użytkownicy przeglądarek ujrzą witrynę, zależy od oceny jej treści przez algorytm wyszukiwarki internetowej. Jednym z głównych kryteriów jakości jest SEO (ang. Search Engine Optimization).
Pozycjonowanie stron SEO — kilka podstawowych zasad
Idea pozycjonowania SEO jest dość prosta. Polega ona na takim działaniu, które sprawi, że treści na stronie zostaną dobrze ocenione przez algorytm sztucznej inteligencji wyszukiwarki internetowej. W jaki sposób można to osiągnąć? Metod prowadzących do osiągnięcia sukcesu jest wiele — niektóre z nich przedstawiono poniżej:
- umiejętne stosowanie słów kluczowych (fraz kluczowych, z ang. keywords). Keywords to takie słowa lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w przeglądarce najczęściej podczas poszukiwania określonych informacji w internecie. Przykładowo, chcąc znaleźć dobry sklep z karmą oraz akcesoriami dla zwierząt, użytkownicy wpisują w wyszukiwarce na przykład: „sklep dla psów X” czy „artykuły dla zwierząt X” (X to nazwa danej miejscowości, której oczywiście nie trzeba wpisywać w przypadku poszukiwania sklepu internetowego);
- nagłówki H2, H3 – dzięki nim można podzielić treść w taki sposób, by móc uniknąć ścian tekstu. Poza tym ważna jest także treść nagłówków, które powinny być zwięzłe oraz zawierać frazy kluczowe;
- dodanie odpowiednich meta tagów, tzn. meta title oraz meta description. W pewnym uproszczeniu tagi to treści, które pojawiają się bezpośrednio w przeglądarce internetowej;
dbałość o to, by treści umieszczane na stronie były poprawne pod względem gramatycznym — algorytm przeglądarki obniża rating stron, które zostały napisane w sposób niechlujny;
dodawanie treści graficznych oraz linków; - stosowanie wyłącznie unikalnego (tzn. niezduplikowanego z innych stron) contentu.
Pozycjonowanie stron internetowych — zrobić to we własnym zakresie czy z pomocą specjalistów?
Czasem można spotkać się z opinią, zgodnie z którą pozycjonowanie stron w internecie to bardzo proste zadanie. Według takiego podejścia wystarczy przeczytać kilka poradników, by osiągnąć sukces. Rzeczywistość wygląda jednak znacznie inaczej. Pozycjonowanie treści w sieci to nie tylko dobór słów kluczowych czy dzielenie tekstu na akapity. SEO obejmuje znacznie więcej zagadnień, a do analizy efektywności prowadzonych działań wykorzystuje się dedykowane oprogramowanie komputerowe.
Taki stan rzeczy sprawia, że coraz więcej firm z różnych branż decyduje się na skorzystanie z profesjonalnych usług w zakresie pozycjonowania zgodnie z SEO. Dzięki temu przedsiębiorca może powierzyć pozycjonowanie specjalistom, by samemu skupić się na rozwijaniu prowadzonego biznesu.