Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy? 

Ponad 65% internautów porównuje w sieci ceny i szuka produktów, które planuje kupić, a jako najczęstsze źródło informacji o tych produktach wskazuje wyszukiwarki internetowe – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”. Dla Ciebie, jako właściciela sklepu internetowego oznacza to jedno – Twoim celem powinno być znalezienie się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto zainteresować się  tematem pozycjonowania.

Jeśli chcesz pokonać konkurencję…

Każda strona internetowa korzysta na pozycjonowaniu, jednak w przypadku sklepów internetowych takie działania szczególnie nabierają na znaczeniu. Wynika to z ich specyficznej budowy:

  • dużej ilości podstron, a co za tym idzie większego ryzyka wystąpienia na nich błędów i spowolnionego ładowania się na urządzeniach internautów;
  • dużej ilości produktów, których opisy są często kopiowane ze stron producenta, co negatywnie wpływa na ich widoczność w wyszukiwarce;
  • mniejszych szans na linkowanie z zewnątrz ze względu na to, że te same produkty można znaleźć na wielu innych stronach.

Czynniki te stanowią zarówno zagrożenie, jak i szansę – to właśnie one decydują o tym, czy Twój sklep znajdzie się na pierwszej, czy dziesiątej pozycji. Wprowadzenie przemyślanych działań SEO może pomóc Ci wyprzedzić nawet najbardziej znane marki z Twojej branży.

Ponad 65% internautów porównuje w sieci ceny i szuka produktów, które planuje kupić, a jako najczęstsze źródło informacji o tych produktach wskazuje wyszukiwarki internetowe - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”

Jeśli zależy Ci na dobrym wizerunku sklepu…

Sklep, który wyczerpująco opisuje swój asortyment i regularnie udziela na jego temat profesjonalnych porad, buduje wizerunek eksperta. A im częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym bardziej utrwala swoją markę w pamięci internautów. 

Jeśli dążysz do zmniejszenia współczynnika odrzuceń…

Intuicyjne kategorie i dokładnie opisane produkty w sklepie zwiększają szansę na to, że trafi na nie internauta zainteresowany właśnie tym, co sprzedajesz. A to oznacza mniej przypadkowych odwiedzin i porzuconych koszyków, czyli chyba najbardziej frustrującego widoku dla osoby zarządzającej sklepem internetowym.

Jeśli chcesz tańszych, długotrwałych efektów…

Każda strona internetowa korzysta na pozycjonowaniu, jednak w przypadku sklepów internetowych takie działania szczególnie nabierają na znaczeniu

Jeśli nie wdrożysz SEO dla swojego sklepu, będziesz musiał polegać na płatnych źródłach ruchu, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Dają one dobre efekty, jednak tylko przez okres trwania kampanii reklamowej i tylko pod warunkiem, że precyzyjnie ustalisz grupę odbiorców. Trzeba też przyznać, że są dość drogie. Oczywiście SEO też kosztuje, ale jeśli uda Ci się zdobyć pierwsze pozycje, uzyskasz stały ruch kierujący do Twojego sklepu bez efektu nachalnej reklamy.

Czy pozycjonowanie sklepu da się przeprowadzić samodzielnie?

Techniczna optymalizacja strony, zarządzanie profilem linków, tworzenie i publikowanie unikalnych, wartościowych treści, monitorowanie ich wyników – to dużo dodatkowych zadań. I są to zadania, które wymagają pewnej bazowej wiedzy, a także śledzenia nowości pojawiającej się w tej tematyce – algorytmy wyszukiwarek zmieniają się średnio co miesiąc, a trendy w tworzeniu stron i sklepów – co sezon. Teoretycznie właściciel biznesu online powinien choć w małym stopniu orientować się w tych tematach. W praktyce często okazuje się, że po prostu nie starcza na to czasu. Dlatego też nic dziwnego, że wielu właścicieli e-sklepów powierza to zadanie specjalistom.

Gdzie ich znaleźć? Może to być jedna z agencji oferująca pozycjonowanie stron Poznań – stolica Wielkopolski jest jednocześnie polską stolicą SEO i to tu swoje siedziby ma wiele najlepszych agencji marketingu internetowego. Wbrew pozorom, pozycjonowanie zlecone zewnętrznej agencji nie musi być wielotysięcznym kosztem – takie firmy mają pakiety usług dopasowane do różnych typów działalności i różnych budżetów. Coś dla siebie znajdą również właściciele niewielkich sklepów, którzy samodzielnie rozkręcają swój biznes. Przy wyborze wykonawcy warto zwrócić uwagę na zapisy w umowie dotyczące długości zobowiązań i ewentualnych kosztów, oraz upewnić się, że wszystkie pojawiające się w niej pojęcia są nam znane – to przyda się również do późniejszego kontrolowania wyników.

About the Author

You may also like these