Czym jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest ważne?

Wyszukiwanie informacji na temat produktów i usług stało się codziennością większości osób. Ich źródłem są przede wszystkim wyszukiwarki internetowe, takie jak Google. By zyskać rozpoznawalność, firmy muszą postarać się o to, by pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Powinny więc podejmować działania mające na celu zwiększenie liczby osób odwiedzających ich strony internetowe. Pomocne okazuje się m.in. pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, który wymaga zachowania ciągłości i stałych aktualizacji

Użytkownicy Internetu wyszukują informacje poprzez wpisywanie konkretnych haseł i fraz kluczowych w Google. Głównym zadaniem pozycjonowania jest wypromowanie sklepu lub strony internetowej wśród klientów zainteresowanych danymi produktami lub usługami. Pozycjonowanie stron, czyli inaczej SEO (Search Engine Optimalisation) to więc zbiór działań, które mają korzystny wpływ na wyświetlanie się strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google, bezpośrednio pod linkami sponsorowanymi, czyli reklamami Google Ads. Usługa pozycjonowania wchodzi w skład oferty wielu profesjonalnych firm. Dotyczy ona wyłącznie wyników naturalnych (czyli organicznych), to znaczy takich będących efektem działania mechanizmu indeksującego wyszukiwarkę Google. W skład pozycjonowania nie wchodzą natomiast płatne kampanie reklamowe, czyli linki sponsorowane, takie jak Google Ads.

Na czym polega proces pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, który wymaga zachowania ciągłości i stałych aktualizacji. Jest to ważne, ponieważ obecnie firmy niemal z każdej branży posiadają ogromną konkurencję. Na początku konieczny jest wybór odpowiednich słów kluczowych, po których wpisaniu strona internetowa ma się wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania. Następnie w obrębie pozycjonowanej strony prowadzi się prace optymalizacyjne, takie jak edycja kodu źródłowego. Wdraża się także strategię budowania odnośników zewnętrznych. Warto pamiętać, że wybór zbyt ogólnych słów kluczowych nie umożliwia spersonalizowania strony www i nie przyniesie pożądanych efektów. Firmy, które przykładowo zajmują się dystrybucją mebli w danym mieście, powinny więc pozycjonować stronę np. w następujący sposób: „sprzedaż mebli [nazwa miasta]”. Sprawi to, że oferta firmy trafi faktycznie do osób, które interesują się konkretnym produktem bądź usługą. Agencja oferująca pozycjonowanie Poznań pomaga klientom w wyborze odpowiednich słów kluczowych. Przedsiębiorcy powinni dbać o to, by ich strony wyświetlały się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej, bowiem według badań internauci ograniczają się do przeglądania maksymalnie dwóch pierwszych stron listy. Taka forma promocji może więc przynieść znakomite efekty. Strona będzie odwiedzana przez potencjalnych klientów znacznie częściej, niż niewypozycjonowane witryny konkurencji.

Co należy wiedzieć o słowach kluczowych?

Słowa bądź frazy kluczowe stanowią bardzo istotny element strategii pozycjonowania. Przed ich wyborem warto dowiedzieć się, w jaki sposób się dzielą. Do rodzajów słów kluczowych należą:

  • ogólne frazy kluczowe – krótkie, maksymalnie dwuwyrazowe frazy,
  • frazy typu long-tail – frazy złożone z trzech i więcej słów kluczowych powiązanych ze sobą, zawierających konkretną intencję użytkownika,
  • brandowe frazy kluczowe – odnoszące się do konkretnych firm lub adresów,
  • problemowe frazy kluczowe – wyrażające intencję rozwiązania problemu bądź dylematu użytkownika,
  • lokalne i regionalne frazy kluczowe – zawierające nazwę miasta lub regionu,
  • frazy produktowe – zawierające nazwy konkretnych modeli lub usług firmy.

Poszczególne frazy mają różne znaczenia z punktu widzenia celów właściciela witryny. Frazy ogólne są konkurencyjne, lecz mają na ogół niski współczynnik konwersji. Warto więc stosować je w treściach, lecz budować strategię SEO raczej na bardziej szczegółowych i rozbudowanych frazach. Warto wiedzieć, że lokalizacja użytkownika wpływa na wyświetlane wyniki wyszukiwania. Na przykład osoby przebywające we Wrocławiu po wpisaniu fraz „dentysta” i „dentysta Wrocław” otrzymają takie same wyniki.

About the Author

You may also like these