Czym jest i w jakim celu wykonuje się audyt SEO?

Dziś bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania trudno jest o sukces w biznesie online. Doskonale wie o tym każdy właściciel sklepu internetowego. Wyszukiwarka jest bowiem w dzisiejszych czasach tym miejscem, w którym użytkownicy poszukują informacji o firmach, produktach i usługach. W celu osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania konieczne jest skuteczne pozycjonowanie stron www (https://seodot.com.pl/). Sam proces pozycjonowania rozpocząć powinien się od audytu SEO.

Czym jest audyt SEO?

Tworząc ranking pozycji, algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę bardzo wiele czynników. Jeśli zatem pozycjonowanie ma być skuteczne, to strona musi być dopasowana do wymagań wyszukiwarki. Aby sprawdzić, czy tak jest, najlepiej jest wykonać audyt SEO. Polega on na dokładnej analizie strony internetowej pod kątem tego, czy jest ona dostosowana do aktualnych wymagań algorytmu wyszukiwarki. Na podstawie przeprowadzonego audytu na stronie wprowadza się odpowiednie zmiany i poprawki. Oczywiście pod warunkiem, że audyt wykaże, że takie zmiany są potrzebne. Jasno powiedzieć można, że skuteczne pozycjonowanie stron www nie jest dziś możliwe bez wcześniej przeprowadzonego audytu SEO.

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Audyt SEO składa się z trzech etapów. Pierwszym jest analiza techniczna strony. Drugim analiza opublikowanych na stronie treści. Trzeci etap to sprawdzenie jakości linków przychodzących. W ramach analizy technicznej sprawdza się takie elementy jak kod strony, meta dane czy strukturę strony. Z kolei analiza treści polega na sprawdzeniu tego, czy na stronie opublikowane są unikalne i wartościowe treści oraz tego, czy zawierają one określone frazy kluczowe. Natomiast w przypadku analizy linków przychodzących sprawdza się, czy ile linków prowadzi do pozycjonowanej strony, na jakich stronach się znajdują i jaką mają jakość.

Kiedy warto wykonać audyt SEO?


Audyt SEO powinien być wykonany na pewno zaraz po zakończeniu prac związanych z tworzeniem witryny. Co ważne, audyt należy wykonać przed jej publikacją w sieci. Audyt SEO wykonać powinno się także w momencie, w którym zauważy się nieoczekiwane spadki pozycji w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie stron www wpływ ma wiele czynników. Audyt może wykazać, co jest przyczyną spadku pozycji.

About the Author

You may also like these