Metody pozycjonowania sklepu internetowego

Liczba sklepów internetowych świadczących usługi w Polsce rośnie średnio o 15% rocznie. W takich okolicznościach bardzo ważne jest dobranie odpowiedniej strategii i przeprowadzenie kompleksowej promocji SEO sklepu internetowego. Dlatego też chcemy opowiedzieć o głównych metodach promocji sklepu internetowego, istotnych w 2022 roku.

Co to jest sklep internetowy?

Liczba sklepów internetowych świadczących usługi w Polsce rośnie średnio o 15% rocznie

Sklep to osobna kategoria stron wielostronicowych, które są pełnoprawnymi narzędziami do sprzedaży towarów w Internecie. Dość często są one mylone z innym rodzajem zasobów – stronami katalogowymi, które również zawierają informacje o ofercie firm i cenach produktów, ale użytkownicy nie mają możliwości złożenia zamówienia.

Z punktu widzenia użytkownika, sklep internetowy różni się od katalogu jedynie obecnością przycisku „Kup”. W zakresie wdrożenia technicznego – znacznie bardziej złożona architektura i integracja z wieloma usługami i systemami firm trzecich, takimi jak systemy płatności, analityka end-to-end itp.

Metody pozycjonowania sklepu internetowego nieco różnią się od innych zasobów, gdyż ważne jest nie tylko przyciągnięcie zainteresowanego internauty na stronę, ale również stworzenie mu jak najbardziej atrakcyjnych i komfortowych warunków do dokonania zakupu.

Jak przyciągnąć ruch do Twojego sklepu internetowego

Kompleksowa promocja sklepu internetowego wymaga zaangażowania maksymalnej liczby kanałów w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów. Różnią się one szybkością zwrotu i maksymalną liczbą ruchu, który mogą sprowadzić na stronę. Że w pierwszych miesiącach witryny można otrzymać pierwsze sprzedaży, do zaangażowania kanałów ruchu jest najlepiej w następującej kolejności:

  • Przyciąganie nabywców w agregatorach cenowych;
  • Reklama kontekstowa (PPC);
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO);
  • Marketing w mediach społecznościowych;
  • Promocja konta na portalach społecznościowych;
  • Powtarzalna sprzedaż poprzez email marketing.

Główne sposoby promocji sklepu internetowego są odpowiednie dla prawie wszystkich sklepów internetowych. Ale z czasem będziesz mógł ustalić priorytety rozwoju zasobów, monitorując skuteczność każdego z nich.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek

Kompleksowa promocja sklepu internetowego wymaga zaangażowania maksymalnej liczby kanałów w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów

Pozycjonowanie stron WWW Poznań (ze strony seodot.com.pl) od dawna jest podstawowym narzędziem promocji niemal każdego sklepu internetowego. W e-commerce, kanał ten napędza około 60% całego ruchu na stronie dla domen starszych niż rok. W tym przypadku nie trzeba płacić za konwersje jak w reklamie kontekstowej. Otrzymujesz stały strumień zaangażowanych odwiedzających z ruchu organicznego.

Istnieje jednak szereg trudności w promocji SEO sklepu internetowego. Najważniejsze z nich – potrzebujesz dużo więcej czasu. Po uruchomieniu młodego sklepu internetowego, wyszukiwarka musi go zaindeksować, aby nadal pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Samo to trwa do 2 miesięcy.

About the Author

You may also like these