Jak skutecznie wypozycjonować sklep internetowy?

Konkurencja w branży e-commerce rośnie z roku na rok. Wciąż w sieci swoją działalność rozpoczynają nowe sklepy internetowe. Dlatego jeśli chce się osiągnąć sukces, koniecznie zainwestować trzeba w pozycjonowanie swojego sklepu internetowego. Ważne jednak, aby wiedzieć, w jaki sposób sklep pozycjonować. Wszystko po to, aby osiągnąć oczekiwane efekty sprzedażowe.

Optymalizacja sklepu internetowego

Sklepy internetowe mają dużo bardziej rozbudowaną strukturę w porównaniu z typowymi stronami. Struktura sklepu internetowego składa się ze stron kategorii, podkategorii oraz stron produktowych. E-sklepy mają także inne cele niż typowe strony. W tym przypadku podstawowym i najważniejszym celem jest sprzedaż produktów. Koniecznie trzeba o tym pamiętać, realizując działania z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego. Istotna jest zatem optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarki. Przede wszystkim struktura sklepu przypominać powinna strukturę drzewa. Mowa tu o jasnym i czytelnym podziale na kategorie, podkategorie i produkty. Taka struktura jest przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robota wyszukiwarki. Optymalizując sklep, pamiętać trzeba również o jego czasie ładowania się w przeglądarce. Oznacza to, że nie może być on zbyt przeładowany zdjęciami i grafikami. Wszystkie elementy graficzne powinny być odpowiednio skonwertowane. Bardzo ważne są również same adresy URL. Powinny być krótkie i zawierać frazę kluczową. Optymalizacja sklepu internetowego nie jest zadaniem łatwym. Warto zlecić to zatem doświadczonej agencji SEO, np. Pozycjonowanie Stron WWW Poznań.

Pozycjonując sklep internetowy, nie można zapomnieć o linkowaniu, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym

Treść na stronach sklepu internetowego

Dziś algorytm wyszukiwarki przykłada ogromną wagę do treści publikowanych na stronach internetowych. Najważniejsze, aby były one unikalne i odpowiednio rozbudowane. Każda kategoria i podkategoria musi mieć swój opis. Oczywiście tak samo jest w przypadku produktów. Opisy zawierać powinny dobrze dobrane frazy kluczowe. W przypadku sklepów internetowych istotne są nie tylko frazy ogólne, ale także te z tzw. długiego ogona. To właśnie te frazy w pozycjonowaniu sklepów internetowych odgrywają najważniejszą rolę.

Linkowanie

Pozycjonując sklep internetowy, nie można zapomnieć o linkowaniu, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne znacznie ułatwi robotowi wyszukiwarki poruszanie się po strukturze sklepu i indeksację wszystkich podstron. Jeśli chodzi o linki przychodzące, to pamiętać trzeba, że liczy się przede wszystkim ich jakość, a nie ilość.

About the Author

You may also like these