Konkurencja w branży e-commerce rośnie z roku na rok. Wciąż w sieci swoją działalność rozpoczynają nowe sklepy internetowe. Dlatego jeśli chce się osiągnąć sukces, koniecznie zainwestować trzeba w pozycjonowanie swojego sklepu internetowego. Ważne jednak, aby wiedzieć, w jaki sposób sklep pozycjonować. Wszystko po to, aby osiągnąć oczekiwane efekty sprzedażowe.
Optymalizacja sklepu internetowego
Sklepy internetowe mają dużo bardziej rozbudowaną strukturę w porównaniu z typowymi stronami. Struktura sklepu internetowego składa się ze stron kategorii, podkategorii oraz stron produktowych. E-sklepy mają także inne cele niż typowe strony. W tym przypadku podstawowym i najważniejszym celem jest sprzedaż produktów. Koniecznie trzeba o tym pamiętać, realizując działania z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego. Istotna jest zatem optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarki. Przede wszystkim struktura sklepu przypominać powinna strukturę drzewa. Mowa tu o jasnym i czytelnym podziale na kategorie, podkategorie i produkty. Taka struktura jest przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robota wyszukiwarki. Optymalizując sklep, pamiętać trzeba również o jego czasie ładowania się w przeglądarce. Oznacza to, że nie może być on zbyt przeładowany zdjęciami i grafikami. Wszystkie elementy graficzne powinny być odpowiednio skonwertowane. Bardzo ważne są również same adresy URL. Powinny być krótkie i zawierać frazę kluczową. Optymalizacja sklepu internetowego nie jest zadaniem łatwym. Warto zlecić to zatem doświadczonej agencji SEO, np. Pozycjonowanie Stron WWW Poznań.
Treść na stronach sklepu internetowego
Dziś algorytm wyszukiwarki przykłada ogromną wagę do treści publikowanych na stronach internetowych. Najważniejsze, aby były one unikalne i odpowiednio rozbudowane. Każda kategoria i podkategoria musi mieć swój opis. Oczywiście tak samo jest w przypadku produktów. Opisy zawierać powinny dobrze dobrane frazy kluczowe. W przypadku sklepów internetowych istotne są nie tylko frazy ogólne, ale także te z tzw. długiego ogona. To właśnie te frazy w pozycjonowaniu sklepów internetowych odgrywają najważniejszą rolę.
Linkowanie
Pozycjonując sklep internetowy, nie można zapomnieć o linkowaniu, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne znacznie ułatwi robotowi wyszukiwarki poruszanie się po strukturze sklepu i indeksację wszystkich podstron. Jeśli chodzi o linki przychodzące, to pamiętać trzeba, że liczy się przede wszystkim ich jakość, a nie ilość.